Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2012

Lars and the real girl




The search for true love begins outside the box
Υπόθεση:

Ο Λαρς είναι ένας ντροπαλός νεαρός που ζει σε μια μικρή πόλη του παγωμένου αμερικάνικου βορρα. Είναι τοσο μοναχικός και συνεσταλμένος που ματαια προσπαθει η οικογένεια του και η συνάδερφος του Μαργκώ να τον κάνουν να ανοιχτεί. Μια μέρα παρουσιάζει την κοπελα του, την Μπιανκα, η οποία έχει μια μικρη ιδιαιτερότητα. Είναι πλαστική κουκλα...

Trailer: 


Η ταπεινή μου άποψη:

Συγγραφεας είναι η Nancy Oliver που για χρονια ηταν μελος της ομαδας του Six Feet Under. Σκηνοθετης είναι ο επι δεκαεξη χρονια δημιουργος διαφημισεων, Craig Gillespie. Οι δυο τους θα εργαστουν πανω σε μια ιδιαιτερη ιδεα και θα μας δωσουν την εν λογω ταινία.

Πρωταγωνιστής είναι ο Ryan Gosling ένα από τα μεγαλυτερα ταλεντα της εποχης μας και πριν λιγα χρονια προτεινόμενος για Οσκαρ(Half Nelson). Παντα υπεροχος σε οσες ταινιες τον εχω δει, καταφερνει να αποδωσει ευστοχα την ευθραυστη περσονα του ηρωα του, χωρις να γινεται γραφικος ή γελοιος.

Συνοδοιπόροι του, η γλυκια Emily Mortimer, η οποια αναδυει μια ζεστασια και μια γλυκια σε κάθε πλάνο της και ο πολύ καλος Paul Scheider. Την ομαδα των ταλαντούχων ηθοποιών συμπληρώνει στο ρολο της γιατρου η Patricia Clarkson.

Συνηθως, όταν κανω ριβιου ταινιων, κανω αναφορα στα τεχνικα κομματια, σημερα όμως θα το προσπερασω. Ναι, η σκηνοθετικη προσεγγιση είναι καλη, αιχμαλωτιζοντας τα μουντα τοπια και αποτυπωνοντας την μελαγχολικη διαθεση του Λαρς πανω στο τοπικο και ναι όλα τα γυρω γυρω είναι ταιριαστα αλλα το μεγαλο στοιχημα είναι άλλο. Αραγε η ταινια καταφερε να αποδωσει τις λεπτες αποχρώσεις της ψυχικης διαταραχης του ηρωα της;

Ο Λαρς βλεπει στην Μπιανκα μια αληθινή γυναικα που μιλα, αισθανεται, εργαζεται, εχει φιλους, παρελθον, παρον και μελλον. Οι γυρω του σε μια προσπαθεια να τον συνεφερουν, την αντιμετωπιζουν σαν να είναι ζωντανη. Αυτό ευκολα θα μπορουσε να γινει γραφικο, αλλα όχι δε γινεται. Ισα ισα είναι πολύ γλυκο και τρυφερο να βλεπεις πως μια ολοκληρη κοινωνια αγκαλιαζει έναν άνδρα που ποτε δε μπορεσε να προσαρμοστει και παντα ενιωθε αορατος. Το μεγαλο προβλημα όμως της ταινιας είναι ότι δεν παει περα από αυτό. Οκ ολοι αγκαλιαζουν τον Λαρς αλλα στο μεγαλυτερο μερος της ταινιας βλεπουμε ξανα και ξανα το ιδιο μοτιβο. Ο Λαρς λεει ότι η Μπιανκα δουλευει, οι αλλοι πανε πασο. Ο Λαρς λεει κατι άλλο, οι υπολοιποι πανε πασο. Και ουτω καθεξης. Δε ξερω τι άλλο θα μπορουσε να μπει για να μην χτυπαει τοσο ασχημα αλλα η αληθεια είναι ότι με κουρασε αρκετα σε σημεια.

Αν παλι, ασχοληθουμε με τον συμβολισμο της ταινιας ή/και την ιατρικη αιτιολογηση της συμπεριφορας του πρωταγωνιστη παλι εχω αντιρρησεις.

Ιατρικα, ο Λαρς πασχει από καποιου ειδους παραισθηση, δηλαδη κοιταζει την Μπιανκα και βλεπει ανθρωπο και όχι κουκλα. Να πω την μαυρη μου αληθεια, με αγγιξε αυτό το κομματια γιατι είναι πολύ εύκολο να αρρωστησει καποιος ψυχολογικα και είναι κριμα για τοσο νεους ανθρωπους. Το πρωτο παραδοξο είναι ότι ολοι μα ολοι οι γυρω τον αποδεχονται. Όχι μονο οι γνωστοι και οι φιλοι αλλα και αγνωστοι ανρθωποι. Θα μου πειτε η ταινια μιλα για τν ανθρωπια και την αποδοχη αλλα ολοι ξερουμε ότι αυτές οι δυο αξιες ναι μεν υπαρχουν ακομα αλλα σε καμια περιπτωση δεν είναι γενικευμενες. Κριμα? Ναι. Αληθεια? Δυστυχως, ναι.

Πέραν από τις αντιρρησεις μου για την προσεγγιση των αλλων, που αντε να δεχτω ζει σε μια τελεια μικρη πολη, η μεγαλυτερη αντιρρηση μου είναι η προσεγγιση των γιατρων. Αμα πας με τα νερα ενός ανθρωπου με παραισθησεις, δε ξερω κατά ποσο τον βοηθας. Αλλα ακομα και να τον βοηθας είναι δυνατον μονο με φροντιδα και προδερμ να ξυπνησει και να δει την αληθεια? Δε λεω το τελος, αν ξυπνησε η όχι, απλα καταθετω τον προβληματισμο μου.

Ο δε συμβολισμος του εργου είναι ο εξης: ποιος είναι ο τρελος και ποιος ο γνωστικος? Είναι η διαφορετικοτητα ψυχοπαθολογικη κατασταση ή μηπως είναι μια άλλη –θεμιτη- προσεγγιση του πραγματικου? Τι διαφορα εχει η ψευδαισθηση του Λαρς από τις μικρο ψευδαισθησεις που ο καθενας μας καθημερινα φορτωνει τον εαυτο του? Αραγε μηπως απλα θελει χρονο?

Τις απαντησεις των ανωθεν ερωτηματων, θα αφησω να τις βρειτε μονοι σας, αλλωστε αυτος είναι ο σκοπός της ταινιας. Προσωπικα θα καταθεσω, ότι παροτι η σειρα πατα πανω σε μια εξαιρετικη και πρωτοτυπη ιδεα καπου στα μισα μπαινει σε μια λουπα επαναληψης σκηνικων και ετσι χανει την οποια δυναμικοτητα θα ειχε αν ακολουθουσε καποια άλλη πορεια. Η μελαγχολικη ατμοσφαιρα, το συγκινητικο θεμα, οι υπεροχες ερμηνειες δημιουργουν μια ομορφη ταινια η οποια όμως θα μπορουσε να είναι πολύ πολύ καλυτερη. Δεν την λεω κακη αλλα σιγουρα δεν είναι ότι καλυτερο..


Cast:

Principal cast

Ryan Gosling 

A RealDoll 

Emily Mortimer 

Paul Schneider 

Kelli Garner 

R. D. Reid 

Nicky Guadagni 

Patricia Clarkson 

Tommy Chang 

Trivia:
  • To help Ryan Gosling stay in character, the real doll was treated like an actual person, as is done by the characters in the movie. She was dressed privately in her own trailer and was only present for scenes that she was in. 
  • Shot in 31 days. 
  • In the scene where Lars is reading to Bianca, he is reading from "Don Quixote", whose main character also has delusions. 
  • The "Real Doll" was featured on "The Graham Norton Effect" (2004). The doll was given to the show and was stated as costing $6,000. She arrived in the same kind of crate that is shown in the movie. To test how real the doll looked they sat her in a bar with drink in hand, sunglasses and a speaker placed on her so they could talk to whomever came up to talk to the doll. One man was told to go into the bathroom, take off his pants and wait for her. He did.

Δεν υπάρχουν σχόλια: